۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳

معاون حجتی عنوان کرد:

کاهش ۴۰ درصدی تصرفات اراضی ملی در سال ۹۴

کاهش ۴۰ درصدی تصرفات اراضی ملی در سال ۹۴

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: توجه مقام معظم رهبری به منابع طبیعی، سبب کاهش ۴۰ درصدی تصرفات اراضی ملی در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه با مصوبه هیات دولت، بهره‌برداری از جنگل‌های شمال به پایین‌ترین حد خود رسیده است، افزود: در یک میلیون هکتار از جنگل‌های شمال حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب چوب‌های شکسته و افتاده برداشت می‌شود و این فرصتی است تا جنگل‌ها بازسازی شوند.

به گفته خداکرم جلالی، جنگل‌های ایران با مساحتی حدود ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در پنج ناحیه رویشی هیرکانی(یک میلیون و ۹۷۰ هزار هکتار)، ارسبارانی( ۲۰۰ هزار هکتار)، زاگرسی( ۶میلیون هکتار)، ایرانی، تورانی( ۴میلیون هکتار) و خلیج فارس، عمانی (دو میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار) پراکندگی دارد.

معاون وزیر جهادکشاورزی ابراز داشت: در نیمه اول امسال در مقایسه با نیمه اول سال گذشته میزان تصرفات و دست اندازی به اراضی ملی و دولتی ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: کاهش این میزان تخریب و تصرفات به خاطر توجهات مقام معظم رهبری به مقوله منابع طبیعی، همکاری قوه قضاییه و همچنین مردم بوده است.

خداکرم جلالی در ادامه به عملیات جنگل‌کاری به میزان ۵۳ هزار هکتار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش اعظم جنگل کاری‌ها اقتصادی و با مشارکت مردم انجام شده است.

 

کد خبر 2906526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha